„Śladami ducha Karkonosza”, czyli Szkoła Podstawowa w Wiśniewie na wycieczce w górach.

06 czerwca 2016r. wyjechaliśmy na szkolną wycieczkę w Karkonosze. Jak już zdążyliśmy się dowiedzieć, Karkonosze to najwyższe pasmo górskie Sudetów i zarazem Czech rozciągające się na przestrzeni ok. 70 km.  Głównym grzbietem gór przebiega granica polsko-czeska. Najwyższym szczytem jest Śnieżka (1602 m n.p.m.) – najwyższy szczyt Czech. Cała wycieczka trwała 4 dni. Zostaliśmy zakwaterowani w ośrodku wypoczynkowym  „Zielona Gospoda” w  Przesiece. Wieczorami graliśmy w piłkę, rozmawialiśmy, jednak całymi dniami zwiedzaliśmy, żeby jak najwięcej zapamiętać z tego wyjazdu. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Stary Rynek we Wrocławiu oraz najwyższy wieżowiec w tym mieście „Sky Tower”. Kolejnego dnia zdobywaliśmy najwyższą górę „Śnieżkę”. W drodze powrotnej podziwialiśmy przepiękne widoki, schroniska dla wędrujących. Najbardziej chyba podobało nam się w Samotni,
w jednym z najstarszych i najpiękniej położonych schronisk górskich w Karkonoszach. Po niesamowitym, ale bardzo przyjemnym wysiłku, czekała na nas nagroda, mogliśmy poczuć się jak prawdziwi bobsleiści, zjeżdżając na specjalnie przygotowanym torze saneczkowym. Następnego dnia, kiedy już wszyscy zregenerowaliśmy siły, przyszedł czas by zdobyć Chojnik-zamek usytuowany nieopodal Jeleniej Góry-Sobieszowa, na szczycie góry Chojnik
w Karkonoszach. Góra ta wznosi się na wysokość 627 metrów n.p.m . Tego samego dnia mogliśmy zamoczyć stopy w przepięknym wodospadzie- Podgórny. W  ostatni dzień przeszliśmy chrzest na Walończyka, w urokliwej Chacie Walońskiej. Dowiedzieliśmy się jakie bogactwa można wydobyć z naszych gór i tym właśnie zajmowali się Walończycy. Ostatnim miejscem i zarazem pożegnaniem się w tym roku z górami był wodospad Szklarki- drugi co do wysokości wodospad w Karkonoszach. Nie mogliśmy przed powrotem do swoich domów zapomnieć o pamiątkach dla swoich bliskich. Wszyscy wyczerpani ale bardzo szczęśliwi,
w przyszłym roku też chcemy………