UCZNIOWIE Z WIŚNIEWY NA WYCIECZCE W KOTLINIE KŁODZKIEJ I PRADZE.

7.05 o godzinie 3:00 uczniowie ze szkoły Podstawowej w Wiśniewie wyjechali na 4 – dniową wycieczkę w Góry Stołowe.
Już pierwszego dnia po przyjeździe udaliśmy się do Huty Szkła w Stroniu Śląskim, gdzie każdy z uczestników miał możliwość zapoznać się pracą hutnika szkła. Obserwowano, w jaki sposób powstają wyroby szklane – przepiękne kryształy od początku do momentu sprzedaży. Z huty udaliśmy się do Złotego Stoku, który był naszym miejscem noclegowym. Zanim stawiliśmy się w hotelu zwiedziliśmy miejscową Kopalnię Złota. Na zakończenie dnia uczniowie spędzili czas na grach i zabawach sportowych na terenie przy hotelu.
Drugiego dnia musieliśmy zmienić nieco plan wycieczki. Zamiast wyjazdu do czeskiej Pragi udaliśmy się w Góry Stołowe do Szczelińca Wielkiego, gdzie nasi uczniowie najpierw weszli na szczyt o wysokości 919 m. n.p.m., po czym wąskimi szczelinami zeszli na dół. W drugiej części dnia wycieczka udała się do kopalni węgla w Nowej Rudzie. Było to fantastyczne przeżycie dla naszych uczniów, którzy w kaskach górniczych mieli możliwość zapoznać się z pracą prawdziwych górników.
Trzeciego dnia wczesnym rankiem autobus z uczniami wyruszył do stolicy Czech. Pod wodzą przewodnika zwiedziliśmy m.in Rynek Staromiejski, most Karola, ogrody prezydenckie z widokiem na panoramę miasta, katedry św. Wita, Wacława i Wojciecha.
Ostatniego dnia wycieczki udaliśmy się w okolice Wałbrzycha do przepięknego zamku Książ. Pani przewodnik przedstawiła uczniom historię zamku oraz rodziny właścicieli. Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Sępólna.