Uczniowie z Wiśniewy na wycieczce w Trójmieście.

W dniach 07-08.06.2018r. uczniowie Szkoły Podstawowej w Wiśniewie pod opieką p.Hani Wojtalewicz, p.Wiesi Orlikowskiej oraz p.Sylwii Szczubiał  brali udział w wycieczce do Trójmiasta.

Pierwszego dnia wycieczki zwiedzaliśmy centrum tego miasta z przewodnikiem. Było nam bardzo miło, bo Gdańsk przywitał nas od rana piękną, słoneczną, wakacyjną pogodą!

Gdańsk to jedno z najstarszych miast w Polsce, które zachwyciło nas swoim pięknem. Miasto słynie z licznych zabytków. Jedną z najciekawszych atrakcji była dla nas Wyspa Spichrzów. Od XIII w. była to dzielnica przemysłowa z licznymi spichrzami, w XVI w. było ich ponad 300. Widzieliśmy również najbardziej wyrazisty symbol Gdańska kojarzony z jego morską przeszłością i potęgą, czyli Żuraw – dawny dźwig portowy.

Spacer ulicą Długą i Długim Targiem był dla nas także niezapomnianym przeżyciem. Biegnący prostopadle do Motławy, gdański Trakt Królewski, zamknięty Złotą Bramą z jednej strony i Zieloną Bramą z drugiej, jest powszechnie uznawany za najpiękniejszą ulicę miasta. Zobaczyliśmy tu słynne kamienice, należące niegdyś do bogatych mieszczan, kupców i burmistrzów. Byliśmy w Kościele Mariackim, widzieliśmy Dwór Artusa, a przy historycznej fontannie Neptuna zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

Po zwiedzaniu centrum pojechaliśmy do Twierdzy Wisłoujście, która usadowiona jest tuż przy kanale portowym. Twierdza jest unikatowym przykładem stosunkowo dobrze zachowanego portowego zespołu obronnego z pierwszej poł. XVII wieku, która strzegła Gdańska od strony morza. Po zwiedzeniu twierdzy wyruszyliśmy na Stadion Energa Gdańsk, który był dla wszystkich nie lada atrakcją! Stadion wybudowany został na EURO 2012. Nazywa się „bursztynowym”, ze względu na kolor elewacji i mówi się, że to najpiękniejszy stadion w Europie. W trakcie zwiedzania z przewodnikiem udostępnione zostały nam miejsca, których nie sposób zobaczyć w czasie meczu, takie jak szatnie zawodników, loże VIP, tunele prowadzące na murawę oraz Muzeum Lechii Gdańsk.

Późnym popołudniem udaliśmy się do Gdyni, gdzie po kolacji wszyscy poszliśmy na spacer Skwerem Kościuszki.

Drugi dzień zaczęliśmy od rejsu statkiem „Marina” w porcie Gdynia. Po powrocie z rejsu poszliśmy na nadmorską plażę, aby chwile się zrelaksować. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w oliwskim ZOO, która dała nam wiele frajdy! Zoo w Gdańsku Oliwie zajmuje obszar około 120 hektarów i jest największą pod względem powierzchni placówką tego typu w Polsce. Gdański Ogród Zoologiczny zamieszkuje ok. 1200 zwierząt ze wszystkich kontynentów. Wśród nich znajdujemy i takie, których populacje na wolności już prawie przestały istnieć. Wizyta w ZOO była ostatnim punktem naszego programu. Wyruszyliśmy w drogę powrotną, przystając na trasie na posiłek w Mc Donaldzie.