Główka pracuje, czyli treningi mózgu na „Nocach trapera” w Szkole Podstawowej w Wiśniewie.

Główka pracuje, czyli treningi mózgu na „Nocach trapera” w Szkole Podstawowej w Wiśniewie.

Z ogromną radością przyjęliśmy informację o kontynuacji projektu unijnego „Kompetencje kluczem do przyszłości II” w naszej szkole. W bogatej ofercie zajęć znalazły się warsztaty z zakresu umiejętności uczenia się i szybkiego zapamiętywania, które realizowane są w wybrane weekendy.

Głównym ich celem jest m.in. kształcenie umiejętności efektywnego wykorzystywania metod uczenia się, rozwijanie ciekawości poznawczej uczniów, motywacji do nauki, wyobraźni i kreatywności oraz twórcze jej wykorzystanie w procesie zapamiętywania, zapoznanie uczniów z narzędziami umożliwiającymi stworzenie własnego systemu pamięciowego, rozwijanie koncentracji, poprawa skupienia uwagi.

Uczestnicy zajęć wskazali na najczęstsze przyczyny niepowodzeń szkolnych, ograniczenia związane z procesem uczenia się, wyrazili własne opinie dotyczące wpływu pandemii i zdanego nauczania na kształtowanie świata emocji, poziom samooceny oraz na relacje w grupie rówieśniczej. Wykonywali ćwiczenia praktyczne z zakresu treningu spostrzegawczości, koncentracji uwagi, rozwiązywali rebusy, ciekawe i zabawne zagadki, które sprzyjały stymulacji komórek nerwowych. Po intensywnym neurobiku nie zabrakło relaksacji. Sięgnęliśmy po różne typy mandali: od tych klasycznych do najbardziej współczesnych wzorów. Arteterapia nie tyko sprzyjała relaksacji i wewnętrznej harmonii, ale wyzwoliła pokłady kreatywności i radości.

Kolejne zajęcia warsztatowe już wkrótce.

Realizator zajęć

Aleksandra Tymecka


Comments are closed.