Uczniowie z Wiśniewy zachwyceni Gdańskiem!

W dniu 20 maja 2022r. uczniowie klasy VIII, VII oraz V ze Szkoły Podstawowej w Wiśniewie brali udział w wycieczce do Gdańska. W tym dniu zwiedzaliśmy z przewodnikiem centrum tego miasta. Było nam bardzo miło, bo Gdańsk przywitał nas od rana piękną i słoneczną pogodą!

Gdańsk to jedno z najstarszych miast w Polsce, które zachwyciło nas swoim pięknem. Miasto słynie z licznych zabytków. Jedną z najciekawszych atrakcji była dla nas Wyspa Spichrzów. Od XIII w. była to dzielnica przemysłowa z licznymi spichrzami, w XVI w. było ich ponad 300. Widzieliśmy również najbardziej wyrazisty symbol Gdańska kojarzony z jego morską przeszłością i potęgą, czyli Żuraw – dawny dźwig portowy. Spacer ulicą Długą i Długim Targiem był dla nas także niezapomnianym przeżyciem. Biegnący prostopadle do Motławy, gdański Trakt Królewski, zamknięty Złotą Bramą z jednej strony i Zieloną Bramą z drugiej, jest powszechnie uznawany za najpiękniejszą ulicę miasta. Zobaczyliśmy tu słynne kamienice, należące niegdyś do bogatych mieszczan, kupców i burmistrzów. Byliśmy w Bazylice Mariackiej, widzieliśmy Dwór Artusa, a przy historycznej fontannie Neptuna zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

Po zwiedzaniu Starego Miasta nadszedł czas na obiad, lody i zakup pamiątek 🙂

Wizyta na Westerplatte była ostatnim punktem naszego programu. Westerplatte to niezwykle ważne miejsce w historii Polski. To jeden z symboli polskiego oporu przeciwko niemieckiej napaści we wrześniu 1939 r.. Pan przewodnik bardzo ciekawie przedstawił nam wydarzenia z tego okresu.

Po zwiedzaniu, wyruszyliśmy w drogę powrotną 😉

Dziękujemy naszym wspaniałym przewodnikom !