Uczniowie z Wiśniewy na wycieczce do Portu Lotniczego Gdańsk oraz do Akwarium Gdyńskiego.

Dnia 6 czerwca  uczniowie klas II i III  wybrali się na wycieczkę na lotnisko im. Lecha Wałęsy w Gdańsku oraz do Akwarium Gdyńskiego. Na miejscu czekały na nas funkcjonariuszki Placówki Straży Granicznej, które oprowadziły nas po lotnisku.

Nasza wyprawa rozpoczęła się od odprawy  biletowo – bagażowej i odprawy bezpieczeństwa. Na miejscu funkcjonariuszka Straży Granicznej wyjaśniła nam na czym polega odprawa, czyli droga, którą musi przejść każdy pasażer zanim wsiądzie do samolotu. Bardzo podobało się wszystkim przejście bramką wykrywającą metal dla VIP-ów i odprawa paszportowa. Weszliśmy do zastrzeżonej strefy lotniska. Oglądaliśmy różne sprzęty, których używa straż na lotnisku.  Potem weszliśmy do hangaru Zakładowej Lotniskowej Straży Pożarnej i tam panowie strażacy pozwolili nam wejść do wszystkich wielkich pojazdów. Przymierzaliśmy strój strażaka i usłyszeliśmy sygnały z samochodów. Obserwowaliśmy startujące, lądujące, kołujące i parkujące samoloty oraz pracę całej obsługi naziemnej, obsługę pasażerów opuszczających terminal, wsiadanie i wysiadanie pasażerów. Zaglądaliśmy do miejsc, których zwykli pasażerowie nie znają. Wielkie wrażenie zrobiła na nas hala obsługi bagażu, jego przewożenia i prześwietlania oraz zwiedzanie od środka samolotu szkoleniowego. Każdy mógł usiąść za jego sterem. Po obiedzie udaliśmy się do Akwarium Gdyńskiego. Pierwszym punktem były edukacyjne zajęcia laboratoryjne ,,Rafa koralowa”, a potem 4 części ekspozycji akwaryjnej – rafa koralowa, toń oceaniczna tropiki Amazonii i Morze Bałtyckie. Na koniec czekał nas Skwerek Kościuszki, żaglowiec „Dar Pomorza”,  „Błyskawica”, Bulwar Nadmorski.

Wycieczka bardzo nam się podobała. Jesteśmy pełni wrażeń.