„Dokuczanie – daje się we znaki” – zajęcia w ramach Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej

„Dokuczanie – daje się we znaki” – zajęcia w ramach Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej

W klasie 6 odbyły się zajęcia pod hasłem „Dokuczanie – daje się we znaki”, realizowane w ramach Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej. Spotkanie miało na celu przybliżenie uczniom problemu dokuczania, uświadomienie jego konsekwencji oraz kształtowanie postaw empatii i koleżeństwa.

Na początku lekcji uczniowie poznali „DOKUCZACZA” – postać symbolizującą dokuczanie. Wspólnie zastanawiali się, kim jest, gdzie można go spotkać, jakie zachowania mu towarzyszą oraz jak czują się osoby, którym dokucza. Dzięki ćwiczeniom z rozsypanką haseł i kartami pracy dzieci analizowały różne sytuacje, w których pojawia się przemoc rówieśnicza, a także szukały przyczyn takich zachowań.

Kolejnym krokiem była dyskusja o emocjach – uczniowie opisywali, jak czują się osoby doświadczające dokuczania i jakie mogą być jego skutki. Nauczyciel zwrócił uwagę, że dokuczanie nie jest zabawą i zawsze warto szukać pomocy oraz reagować, gdy krzywda dotyka nas lub innych.

Podsumowaniem spotkania była twórcza praca na kartach „Pomóż DOKUCZACZOWI nie dokuczać”, w których uczniowie podawali propozycje pozytywnych zachowań, mogących zastąpić dokuczanie. Dzięki temu dzieci nie tylko lepiej zrozumiały problem, ale też uczyły się, że każdy może zmienić swoje zachowanie i stać się dobrym kolegą lub koleżanką.

Zajęcia przebiegały w przyjaznej atmosferze, a różnorodne metody pracy pozwoliły uczniom aktywnie zaangażować się w temat i wynieść z niego ważne wnioski: warto być kumplem, a nie dokuczać innym.

 


Comments are closed.