JĘZYK NIEMIECKI W OCENIANIU KSZTAŁTUJĄCYM W WIŚNIEWIE.

JĘZYK NIEMIECKI W OCENIANIU KSZTAŁTUJĄCYM W WIŚNIEWIE.

Wir zählen bis 100.

            30 listopada 2017r. uczniowie klasy VII uczestniczyli w lekcji języka niemieckiego obserwowanej przez panią Dyrektor pod kątem zastosowania elementów oceniania kształtującego.

Lekcja rozpoczęła się od podania celów lekcji w języku ucznia. Celem lekcji było utrwalenie liczebników do 100 w języku niemieckim, dlatego zajęcia odbyły się w formie gier i zabaw, w których uczniowie bardzo chętnie brali udział i w miłej atmosferze wspólnie uczyli się, jednocześnie bawiąc.

Praca na lekcji odbywała się „w kręgu”, co sprzyjało wspólnej zabawie i zaangażowaniu uczniów w realizację zadań. Pierwsze zabawy miały na celu utrwalenie liczebników od 0 do 12. Wspólne liczenie w kręgu odbywało się z użyciem rąk i nóg – m.in. klaskanie, klepanie w kolana, tupanie nogą, itp. Kolejna zabawa polegała na zapisaniu swojego numeru telefonu na kartce i podanie go na forum. Następną zabawą na wesoło było wykonanie czynności w ilości, którą wskaże kostka, m.in. podnoszenie ramienia, podnoszenie nogi, podskoki, wykonywanie obrotów. Uczniowie cały czas utrwalali wymowę liczebników przez głośne liczenie. Odbyły się jeszcze inne zabawy, takie jak zgadywanki matematyczne czy gra w BINGO. Niemniej jedną chyba z najweselszych zabaw była zabawa w zmianę miejsc na krześle. Każdy z uczniów „stał się” cyfrą i na wypowiedziane hasło musiał szybko zmienić swoje miejsce siedzenia. Zabawa dostarczyła uczniom wiele śmiechu i radości 🙂

Druga część zajęć koncentrowała się na utrwalaniu liczebników od 13 do 100. Uczniowie przypomnieli zasadę tworzenia liczebników 13-19, dziesiątek oraz pozostałych liczb od 20-100.

Nauczyciel przedstawił, na czym będzie polegało zadanie, a następnie omówił kolejne punkty NACOBEZU. Każdy z uczniów wybrał ilustrację wiszącą na tablicy, przedstawiającą znaną osobę ze świata polityki, mody, kina (np.Edyta Górniak, Anja Rubik, Małgorzata Socha itp.).

NACOBEZU:
● Wybierz dowolną ilustrację.

● Przyjrzyj się ilustracji i powiedz po niemiecku, kto jest na niej ukazany.

● Określ, ile lat ma ta osoba.

 

Podobne zadanie uczniowie wykonali o swojej rodzinie. Nauczyciel przedstawił, na czym będzie polegało zadanie, a następnie omówił kolejne punkty NACOBEZU.

NACOBEZU:
● Wybierz i zapisz na kartce 3 osoby z Twojej rodziny

● Określ, ile lat ma ta osoba.

Pod koniec lekcji nastąpiła ocena koleżeńska, która jest nieodłącznym elementem oceniania kształtującego. Uczniowie sprawdzili sobie nawzajem w zeszytach poprawność zapisanych zdań  określających wiek członków swojej rodziny.

Klasa świetnie się bawiła i przy okazji wyśmienicie opanowała liczenie po niemiecku 😉  Gatuluję i życzę dalszych sukcesów !

 

Hanna Wojtalewicz
nauczyciel języka niemieckiego

 


Comments are closed.