Zajęcia rytmiczno-taneczne w Szkole Podstawowej w Wiśniewie.

Zajęcia rytmiczno-taneczne w Szkole Podstawowej w Wiśniewie.

Taniec  to nie tylko aktywna forma spędzania wolnego czasu. To przede wszystkim możliwość odprężenia, relaksu, a jednocześnie ekspresji i potrzeby tworzenia. Pomaga wyrabiać w sobie poczucie rytmu, muzykalności, ćwiczy płynność i harmonię ruchów. Taniec ma istotne znaczenie dla rozwoju osobowości, jest okazją do wyrażenia siebie, ukazania indywidualności. Pozwala kształcić świadomość własnego ciała, a jednocześnie uczy nawiązywania bliskiego kontaktu z ludźmi. Taniec jest doskonałym połączeniem zabawy i przyjemności z aktywnością fizyczną. Usprawnia ciało, doskonali koordynację i pamięć ruchową, ale też uwrażliwia na muzykę.
Zajęcia rytmiczno – taneczne odbywają się w Szkole Podstawowej w Wiśniewie od 2001 roku. Opiekunem grupy tanecznej ,,Era” jest pani Iwona Zawadzka- Sztandera. Do najważniejszych osiągnięć grupy należą: prezentacja taneczna podczas wizyty studyjnej ekspertów Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy- nadanie certyfikatu ,,Kujawsko- Pomorskiej Szkoły Jakości” (2006 r.); Nagroda Główna w Powiatowym Przeglądzie Twórczości Artystycznej Dzieci i Młodzieży w kategorii taniec (2006 r.); wyróżnienie  w Powiatowym Przeglądzie Twórczości Artystycznej Dzieci i Młodzieży w kategorii taniec (2008 r.); prezentacja taneczna podczas wizyty studyjnej Ogólnopolskiej Grupy Wymiany Doświadczeń- ,,Oświata” (2009r.); udział w serialu edukacyjnym: ,,Tańczę, śpiewam, recytuję, ekologią się raduję” realizowanym przy współudziale Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy oraz Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu ( 2010 r.).
W trakcie zajęć realizowany jest program autorski, który przeznaczony jest do nauczania tańców integracyjnych, regionalnych, narodowych oraz zabaw przy muzyce i zabaw ze śpiewem. Celem zajęć jest m.in. usprawnianie koordynacji i pamięci ruchowej, wyzwalanie wewnętrznej ekspresji uczestników zajęć oraz twórczej inicjatywy choreograficzno- tanecznej, zwłaszcza w opracowywanych układach baletowo- tanecznych. Zajęcia sprzyjają oswojeniu się z tremą sceniczną, łatwiejszemu nawiązywaniu kontaktów w grupie, uczą współodpowiedzialności za jakość prezentowanego repertuaru. Dzięki występom i prezentacjom tanecznym dzieci nabywają pewności we własne możliwości. Uwzględniając fakt, iż każdy występ jest jednocześnie zmaganiem się z własnymi słabościami, stresem, obawą, lękiem wprowadzono do programu elementy muzykoterapii oraz techniki relaksacyjne. Biorąc pod uwagę dziecięce problemy z prawidłową wymową prowadzone są także ćwiczenia służące usprawnieniu artykulatorów w połączeniu z ćwiczeniami i zabawami rytmiczno- ruchowymi.

                                                                                                             Iwona Zawadzka- Sztandera
SP w Wiśniewie

 


Comments are closed.