PATRIOTYCZNIE I ODŚWIĘTNIE W WIŚNIEWIE

PATRIOTYCZNIE I ODŚWIĘTNIE W WIŚNIEWIE

9 listopada 2016r. w Szkole Podstawowej w Wiśniewie odbył się uroczysty apel z okazji odzyskania przez naszą Ojczyznę wolności.

Uczniowie klasy III pod kierunkiem p. Beaty Parys oraz p. Hanny Wojtalewicz przybliżyli historię naszego kraju – czasów, gdy Polska straciła niepodległość i zniknęła na 123 lata z map świata.

Apel wprowadzał w atmosferę wydarzeń poprzedzających datę 11 listopada 1918 roku. Przybliżył uczniom sytuację polityczną kraju, jaka miała miejsce przed odzyskaniem przez Polskę niepodległości.

Scenariusz montażu słowno – muzycznego  obejmował treści historyczne, pieśni i wiersze, które ukazywały ducha narodu polskiego, który w czasie niewoli, stale wychodził z inicjatywą walki za ojczyznę. Interpretacje muzyczne i recytatorskie utworów literackich pozwoliły zrozumieć rozterki i uczucia walczących o niepodległość.

Publiczność szkolna z zainteresowaniem i w skupieniu obejrzała i wysłuchała tej szczególnej lekcji historii, a także uświadomiła sobie, że współczesny patriota to nie tylko człowiek stający w obronie kraju podczas wielkich zagrożeń. Jest nim także osoba, która w codziennym życiu szanuje symbole narodowe, która pamięta o ważnych dla kraju i jego historii wydarzeniach czy rocznicach. Współczesny patriota to człowiek kultywujący pamięć o swoich przodkach, wyrażający zainteresowanie rodzimą kulturą, historią i teraźniejszą sytuacją kraju. Troskę o losy ojczyzny mamy szansę okazywać niemal nieustannie. Jej wyrazem jest na przykład uczciwa i twórcza praca, rzetelne zdobywanie wiedzy, dbanie o poprawność języka ojczystego, troska o dobro rodziny, a także szacunek dla narodowej tradycji.

 

Beata Parys, Hanna Wojtalewicz
SP w Wiśniewie

20161109_094222 20161109_094257 20161109_094413 20161109_094442 20161109_094545 20161109_094640 20161109_094723 20161109_094755 20161109_094854 20161109_095109 20161109_095212 20161109_095230 20161109_095321 20161109_095603 20161109_095633 20161109_095731 20161109_095843 20161109_100019 20161109_100222 20161109_100608


Comments are closed.