Uczniowie z Wiśniewy poznają piękno polskich miast

Są takie miejsca, które każdy Polak przynajmniej raz w życiu powinien odwiedzić, by móc poznać prawdziwie dziedzictwo własnego kraju. To właśnie Kraków – miasto królów, Wieliczka oraz Łódź stały się w tym roku celem wycieczki uczniów naszej szkoły, którzy wraz z Paniami Julią Oller, Aleksandrą Zawadzką-Tymecką, Sylwią Szczubiał oraz Panią Hanną Konieczną, pilot wycieczki udali się na wyprawę do Małopolski w dniach 8 – 11 maja 2017r. organizowaną przez biuro podróży Krystad z Bydgoszczy.

W poniedziałek, 8 maja, wczesnym rankiem 42-osobowa grupa zebrała się w Sępólnie Krajeńskim, by po trudach wielogodzinnej podróży autokarem wyjść na spotkanie przygodzie z Wieliczką. Z uwagą słuchaliśmy przekazywanej przez przewodnika-górnika wiedzy. Podczas wędrówki trasą turystyczną poznaliśmy historię zabytkowej kopalni, której początki sięgają czasów średniowiecza, dowiedzieliśmy się o tradycjach i obyczajach wielickich górników, podziwialiśmy prawdziwe cuda wykonane w soli: m.in. wspaniałe kaplice zdobione solnymi rzeźbami i płaskorzeźbami, żyrandole, urokliwe podziemne jeziora, stare wyrobiska o oryginalnej drewnianej zabudowie, dawne narzędzia górnicze oraz zachowane ślady prac w dawnej kopalni. Najbardziej zachwycił nas wystrój wydrążonej w XIX wieku kaplicy św. Kingi.

Następnego dnia królewskie miasto przywitało nas serdecznie mnogością zabytków, niezwykłym klimatem, który poczuliśmy udając się na przechadzkę po Starym Mieście. Rynek Główny zaprezentował nam perłę renesansu polskiego – Sukiennice, w których mieszą się liczne kramy z różnorodnymi pamiątkami, dziełami rzemiosła artystycznego i biżuterią. Niedługo potem odwiedziliśmy Kościół Mariacki, wewnątrz którego znajduje się XV- wieczny drewniany ołtarz wykonany przez słynnego rzeźbiarza Wita Stwosza. Oprócz tego ujrzeliśmy Ratusz, Bramę Floriańską i Barbakan oraz odwiedziliśmy  Collegium Maius – najstarszy budynek Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz przechadzaliśmy się po żydowskim Kazimierzu.

Po mieście oprowadzała nas pani przewodnik, która pomagała nam odkrywać tajemnice legend krakowskich oraz niektórych obiektów w formie gry ulicznej. Często mijały nas dorożki konne, towarzyszyły nam też gołębie, które dumnymi podskokami wskazywały turystom sekrety „swojego rynku”.

Środa to dzień, w którym udaliśmy się do Teatru Groteski na spektakl  pt. „Aksamitny królik”, w którym to aktorzy brawurowo odegrali swoje role. Następną atrakcją w Krakowie było zwiedzanie Muzeum Inżynierii Miejskiej i Ogrodu Doświadczeń St. Lema, gdzie rozmaite konstrukcje i modele pozwalały nam w ciekawy sposób poznać i zrozumieć prawa fizyki i świata przyrody.

W ostatnim dniu naszej podróży zwiedzaliśmy i poznawaliśmy atrakcje Łodzi. W drodze do tego miasta wysłuchaliśmy pani pilot, która przedstawiła nam fakty historyczne regionu. Pani Hania przybliżyła nam również współczesne aspekty życia w  mieście, do którego się wybieraliśmy.

Ciekawym punktem wycieczki był wspaniały seans w Planetarium EC1 np. „Nasze kosmiczne podwórko”. Dużym zainteresowaniem wśród uczniów cieszyło się zwiedzanie Muzeum Animacji SE-MA-FOR, gdzie uczniowie mieli okazję poznać historię tworzenia takich bajek jak „Miś Uszatek” czy „Przygody Pingwina Pik Poka”. Około godziny 17-tej, po pysznym obiedzie w centrum handlowym Manufaktura przyszedł czas, aby pożegnać się z urokliwą Łodzią. Wycieczka dostarczyła nam nie tylko wszechstronnej wiedzy, ale przede wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń. Z nostalgią wspominać będziemy przeżyte przez nas przygody w magicznym Krakowie i jego okolicach.