Uczniowie z Wiśniewy na wycieczce w Berlinie i nie tylko…

W dniach 24-26.04.2019r. odbyła się 3- dniowa wycieczka zagraniczna do Berlina, Poczdamu oraz na Wyspę Tropikalną.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy piękny i bogaty Poczdam. Zobaczyliśmy m.in: Pałac Cecilienhof, kompleks pałacowo-parkowy Sanssouci, Bramę Brandenburską przy Placu Luizy, Brandenburgerstrasse oraz dwie dzielnice: holenderską i rosyjską.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy najważniejsze punkty stolicy Niemiec, m.in: Bramę Brandenburską, Plac Poczdamski, Plac Paryski,  Alexanderplatz z Wieżą Telewizyjną, Czerwony Ratusz, Kościół Pamięci Cesarza Wilhelma, Berliner Dom oraz wiele innych pięknych zabytkowych jak również nowoczesnych obiektów. … Spacerowaliśmy aleją Unter den Linden oraz słynną ulicą handlową Ku’damm. Widzieliśmy Pomnik Pomordowanych Żydów Europy (niem. Denkmal für die ermordeten Juden Europas)  upamiętniający zagładę Żydów podczas II wojny światowej. Byliśmy także w Pergamonmuseum oraz Niemieckim Muzeum Techniki (niem. Deutsches Technikmuseum).

Trzeciego dnia wyruszyliśmy na Tropikalną Wyspę, na której spędziliśmy fantastyczny czas, korzystając z licznych atrakcji wodnych.

Każdego dnia po kolacji uczestnicy wycieczki rozgrywali  mecze w piłkę nożną z gośćmi z  hostelu, w którym nocowaliśmy. Były to bardzo zacięte mecze Polska kontra Francja oraz Polska kontra Niemcy! Mecze mobilizowały prawie wszystkich do grania, a pozostałych do   mocnego dopingowania i kibicowania 🙂  Pogoda była iście wakacyjna. Można rzec, że wycieczka udała się pod każdym względem. Była to jedna z najciekawszych wycieczek naszej szkoły.